Face to face davant de cent setanta empresaris avui al Cornellà Creació Fòrum
Oliviero Toscani: La comunicació en la publicitat està condicionada per una obsessiva recerca del consens, en la falsa creença de que el consens és l`èxit
Lluís Bassat: L’important no és el que dius sinó el que uns altres entenen

Aquest matí el fotògraf Oliviero Toscani acompanyat pel publicista Lluís Bassat ha captivat l’atenció dels més de cent setanta empresaris que s’han donat cita en un nou face to face de la plataforma de debat Cornellà Creació. Davant d’aquest fòrum s’ha posat de manifest la gran vàlua com a professionals cadascun d’ells en la seva faceta. Per Oliviero Toscani tot és comunicació i es pregunta on la comunicació comença a ser publicitat, per ell no hi ha cap diferència. Bassat, publicista de prestigi amb una dilatada experiència plena d’èxits, defensa el treball publicitari i sentencia que l’important no és el que dius sinó el que uns altres entenen. Toscani es descriu com a fotògraf, Bassat com a publicista, tots dos, grans comunicadors.

Toscani, reconegut per a campanyes publicitàries que han fet història per a marques com Benetton, Esprit, Valentino, Chanel o Fiorucci. A més, ha treballat com a fotògraf de moda per a revistes com Elle, Vogue, GQ, Harper’s, Esquire i Stern, entre d’altres. Juntament amb La Regione Toscana està creant les noves instal·lacions d’investigació de la comunicació moderna anomenades ‘La Sterpia’. Bassat és seguidor fidel del nostre fòrum. Ponent en la nostra primera edició i presentador oficial de la temporada del Cornellà Creació 2010- 2011, el guardonat com a Millor Publicista espanyol del segle XX ha tornat per compartir, en aquesta ocasió, escenari amb l’Oliviero Toscani.

“La comunicació publicitària”

Sota aquest títol i examinant la reflexió dels nostres participants d’avui, es deixa entreveure dues formes de pensament i dues maneres de fer entorn la comunicació publicitària. Tots dos han reflexionat sobre la creativitat, la publicitat, la comunicació i els consumidors. Per Toscani, els consumidors són tots diferents, no hi ha un individu igual que altre. Per Bassat, tots som diferents però coincidim en gustos, opinions, pensaments.. i afirma: la publicitat no existiria si tots els consumidors fossin diferents.

D’altra banda, per Toscani tot és comunicació i ha parlat de la seva relació amb el poder, el poder necessita la comunicació per imposar-se, confirma. Toscani afegeix que la recerca del consens condueix directament a la mediocritat i la mediocritat sempre és estúpida. Bassat s’ha mostrat en desacord i afegeix que avui dia, moltes vegades el consumidor sap més que el propi venedor. Bassat assegura que l’important no és el que dius sinó el que uns altres entenen. Per Toscani, la publicitat és la víctima. La por al fracàs sempre produeix la mediocritat ja que la solució escollida sempre serà la de menor risc i la més banal.

Sens dubte un veritable face to face entre aquest dos grans valors del món de la imatge, la comunicació i la publicitat.

Proper acte del Cornellà Creació Fòrum

•        Juan Pablo Cardenal i Heriberto Araújo 29 de novembre a les 13,30h a L’Auditori de Cornellà


Aquests dos periodistes especialitzats en el ressorgiment del gegant asiàtic posaran el punt i final a la temporada 2013. Autors de ‘La silenciosa conquista de China’, són els primers periodistes del món que han investigat sobre el terreny l’expansió internacional xinesa. Col·laboren per a importants capçaleres mediàtiques com Capital, El Economista o el País.
Departament de Premsa Cornellà Creació Fòrum 93 474 02 02 ext. 1415

Comparteix-lo: