‘La creativitat’ ha estat l’eix central del dinar-conferència que avui ha ofert el publicista Lluís Bassat, en la segona jornada del Cornellà-Creació Fòrum. “De vegades la creació costa una mica més que la no creació. Però no val la pena pagar un pel més si tens la seguretat que aquella idea tindrà un èxit apoteòsic?”, ha afirmat Bassat destacant diversos exemples al llarg de la història d’èxits publicitaris, a més de la seva pròpia experiència, per remarcar que, a més “es poden tenir idees brillantíssimes que no valen res, o valen molt pocs diners”.
El publicista ha intervingut a l’Auditori de Cornellà, després d’un dinar amb l’assistència de prop de 200 persones, vinculades als sectors empresarials i comercials de Cornellà i del Baix Llobregat. Ha il•lustrat la seva ponència, incialment centrada en aspectes autobiogràfics, amb imatges publicitàries, cinematogràfiques i del món de l’esport.
Bassat considera que hi ha tres condicions per triomfar amb una idea creativa: fer una cosa de manera diferent, original; fer-ho millor que com es feia fins aquell moment; i finalment, que la teva manera de fer es converteixi en la nova manera de fer les coses, i ha posat com a exemples el saltador d’altura Dick Fosbury, o el cuiner Ferran Adrià.
“Hem d’acostumar-nos a veure la vida creativament”, per tal d’adonar-nos de la manera de fer les coses millor. Bassat també ha destacat que actualment es gasten moltíssims diners en investigació, quan “un estudi pot dir-nos què agrada avui i què agradava ahir, però mai què agradarà demà”. Per això, el fonamental és tenir idees creatives, imaginar, innovar i pensar noves maneres de fer les coses.

El museu Guggenheim, la Torre Agbar, la Pedrera de Gaudí, els xamfrans de Cerdà, han estat citats per Bassat com a idees creatives que han suposat un valor afegit, independentment de la inversió necessària per fer-los realitat.

El publicista ha acabat relatant la seva experiència amb les cerimònies dels Jocs Olímpics de Barcelona, “l’encàrrec més difícil de la meva vida”, plantejat com un gran anunci de la ciutat arreu del món “de tres hores i mitja de durada, i gratis a totes les televisions”.

Veure més fotos

Comparteix-lo: