Mónica Deza: “La innovació i la creativitat s’erigeixen com els drivers per aconseguir l’èxit empresarial en el segle XXI”
La vicepresidenta de McCann Worldgroup Iberia exposa en el nostre fòrum la importància cabdal de la comunicació digital en el món empresarial i el seu impacte econòmic, la visió de tota una experta en marketing communication
Avui el Museu Agbar de les Aigües ha estat l’escenari d’aquesta nova cita de la plataforma de debat empresarial Cornellà Creació Fòrum que ha comptat amb la presència de Mónica Deza, vicepresidenta d’Innovació de McCann Worldgroup Iberia, el grup de comunicació líder i més guardonat del nostre país. La presència de Mónica Deza respon a la voluntat de donar als seguidors del Cornellà Creació les claus sobre com dur a terme estratègies de comunicació que siguin aplicables als seus negocis afavorint la consecució de l’èxit en els seus àmbits d’actuació. Reflexions que ens ha aportat avui la nostra convidada davant d’un fòrum de 140 empresaris. Precursora de la incorporació de les noves tecnologies en la comunicació i especialista en consecució de resultats, Deza menciona com a pilars la innovació i la creativitat, en el marc del nou paradigma digital.
“L’impacte econòmic de la comunicació en el segle XXI” ha estat el títol de la seva ponència. Deza ha manifestat que Internet ha canviat el model de pensament i assegura que més que un mitjà suposa un filtre de la nostra percepció de la realitat. I és que parlar avui de comunicació no es pot entendre sense submergir-se en el món digital. Segons Deza, les empreses s’enfronten avui dia a un client que ha canviat la seva forma de recerca de la informació, amb unes expectatives inferiors de consum que fa uns anys i seguidor, fins i tot, d’un nou model de pensament. En la seva ponència, la nostra convidada desxifra les claus d’aquest nou ‘Smarketing’.
La nostra experta de comunicació considera que la base del nou màrqueting hauria de ser l’eix social i global per l’exigència del públic i pel poder de la tecnologia. Deza també remarca l’impacte de les xarxes socials que ha estat de tal magnitud que ha desactualitzat qualsevol metodologia estratègica de comunicació empresarial utilitzada abans de 2005 quan va esclatar els ‘social media’. En la seva intervenció, la vicepresidenta de McCann Worldgroup puntualitza que ara, és gaire bé més important analitzar sociològicament les xarxes socials, que la seva pròpia utilització.
En aquest món de revolució digital, Deza assenyala Google com el major amplificador de la memòria humana que mai hagi existís i afegeix que l’era internet ja és obsoleta i que entrem en la denominada Human Age: l’era en la que les companyies hauran de muscular el seu cantó ‘social’ i ‘emocional’ inexorablement i la innovació i la comunicació s’erigeixen com els drivers per a l’èxit empresarial en el segle XXI.
La trajectòria professional de Mónica Deza ha estat reconeguda en diverses ocasions. Va rebre el Premi Directius Plus 2008 en la categoria de Gran Empresa i va ser escollida una de les cent dones més influents del país en el rànquing del portal Mujeres & Cía.
Rigoberta Menchú, propera convidada el 2 de març
La plataforma de debat Cornellà Creació continuarà el seu programa el 2 de març a L’Auditori de Cornellà. Serà el torn de la Nobel de la Pau, Rigoberta Menchú. Líder, indígena guatemalenca i defensora dels drets humans, va ser guardonada amb el Premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional 1998. Rigoberta Menchú destaca pel seu lideratge al capdavant de les lluites socials en l’àmbit nacional i internacional. “Cooperació internacional: eina per transformar el món” serà el títol de la seva ponència.
El programa del Cornellà Creació Fòrum continuarà amb la presidenta de Microsoft Espanya, Maria Garaña el 18 de maig i serà Josep Piqué, president de Vueling i del Cercle d’Economia de Catalunya, l’encarregat d’acomiadar aquesta tercera edició del Cornellà Creació Fòrum el proper 8 de juny.
La plataforma Cornellà Creació organitzada per l’Ajuntament de Cornellà a través de PROCORNELLÀ, l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica promou aquest nou cicle de ponències on el debat i la reflexió es converteixen en els veritables protagonistes. La iniciativa porta tres temporades convertint-se en punt de trobada del teixit empresarial i en una oportunitat per conèixer vivències empresarials d’èxit, analitzar-les i generar iniciatives que puguin ser tot un referent pels empresaris de Cornellà i del seu entorn. Intervenen amb el seu patrocini una trentena d’empreses entre les quals destaca Aigües de Barcelona com a patrocinador principal.