Trobada amb Richard
Wakefield,
Director Creatiu de WR Storytelling i al fundador i director de Publicitarios
Implicados
“La
publicitat no vol ser intrusiva”
publicitat no vol ser intrusiva”
El
Director d’El Periódico de Catalunya, Enric
Hernández, ens ha presentat el nostre convidat d’avui qui ens ha parlat
en primícia de la nova campanya mundial, Destroy Mineland, contra les mines
antipersona
Director d’El Periódico de Catalunya, Enric
Hernández, ens ha presentat el nostre convidat d’avui qui ens ha parlat
en primícia de la nova campanya mundial, Destroy Mineland, contra les mines
antipersona
En els darrers
anys, el món de la publicitat ha anat incorporant noves formes d’explicar
missatges: indirect Storytelling,
naturalisme, minimalisme, storyenable,
inèdit event, insight song… En
definitiva, noves maneres de comunicar basades en l’emoció i no tant en la
demostració de producte. Breu sinopsi que fa el nostre propi convidat en
referència a la seva conferència “La màgia del storytelling” en el marc del Cornellà Creació Fòrum. D’això ens ha parlat aquest matí en
Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat
de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, guardonat en nombroses
ocasions i autor de campanyes de prestigi de firmes de primer nivell. Al llarg
de la seva intervenció ens ha parlat de storytelling
però també d’una primícia, la nova campanya de
comunicació internacional, Destroy Mineland, que està acaparant l’atenció en les xarxes
socials i que està a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació. Una
iniciativa de l’associació solidària Publicitarios Implicados, de la qual ell
és fundador i director. El projecte s’ha convertit en tot un referent en la
història de la publicitat amb la col·laboració de forma altruista de 15
empreses vinculades a aquest món.
anys, el món de la publicitat ha anat incorporant noves formes d’explicar
missatges: indirect Storytelling,
naturalisme, minimalisme, storyenable,
inèdit event, insight song… En
definitiva, noves maneres de comunicar basades en l’emoció i no tant en la
demostració de producte. Breu sinopsi que fa el nostre propi convidat en
referència a la seva conferència “La màgia del storytelling” en el marc del Cornellà Creació Fòrum. D’això ens ha parlat aquest matí en
Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat
de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, guardonat en nombroses
ocasions i autor de campanyes de prestigi de firmes de primer nivell. Al llarg
de la seva intervenció ens ha parlat de storytelling
però també d’una primícia, la nova campanya de
comunicació internacional, Destroy Mineland, que està acaparant l’atenció en les xarxes
socials i que està a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació. Una
iniciativa de l’associació solidària Publicitarios Implicados, de la qual ell
és fundador i director. El projecte s’ha convertit en tot un referent en la
història de la publicitat amb la col·laboració de forma altruista de 15
empreses vinculades a aquest món.
Storytelling, la comunicació emocional i
sensorial
sensorial
En Richard Wakefield ens ha parlat de les noves
fórmules per comunicar que busquen que el consumidor visqui una experiència
positiva amb la marca, que la recordi, que la recomani. La primera base del
storytelling és, per tant, conèixer profundament al públic. La creativitat és
la segona gran clau, la que permet construir una història original i
interessant sense que el receptor la consideri intrusiva.
fórmules per comunicar que busquen que el consumidor visqui una experiència
positiva amb la marca, que la recordi, que la recomani. La primera base del
storytelling és, per tant, conèixer profundament al públic. La creativitat és
la segona gran clau, la que permet construir una història original i
interessant sense que el receptor la consideri intrusiva.
El nostre convidat d’avui ens ha parlat de les
diferents maneres d’explicar missatges publicitaris: indirect storytelling,
minimalisme, naturalisme, brand content, inèdit event… La característica
comú d’aquestes tècniques és que cap d’ells descriu el producte, no s’incita a
la compra del producte. Es busca que l’anunci tingui un efecte viral en el
consumidor, ha explicat el nostre ponent.
diferents maneres d’explicar missatges publicitaris: indirect storytelling,
minimalisme, naturalisme, brand content, inèdit event… La característica
comú d’aquestes tècniques és que cap d’ells descriu el producte, no s’incita a
la compra del producte. Es busca que l’anunci tingui un efecte viral en el
consumidor, ha explicat el nostre ponent.
Hem tingut la sort de comptar amb la presència d’en
Wakefield coincidint en el temps amb la presentació de Destroy Mineland. Es
tracta d’una campanya de comunicació internacional a punt de veure la llum en
els mitjans de comunicació i de la qual, el nostre ponent ens ha parlat en
primícia. Impulsada per Publicitarios Implicados, l’objectiu és instar a tots
els països a signar el Tractat d’Ottawa, que prohibeix la fabricació i
distribució de mines antipersona. L’acció es dirigeix a Barack Obama, Vladimir
Putin i Xi Jinping, els líders de les tres grans potències mundials als quals
es vol conscienciar sobre aquests perillosos artefactes.
Wakefield coincidint en el temps amb la presentació de Destroy Mineland. Es
tracta d’una campanya de comunicació internacional a punt de veure la llum en
els mitjans de comunicació i de la qual, el nostre ponent ens ha parlat en
primícia. Impulsada per Publicitarios Implicados, l’objectiu és instar a tots
els països a signar el Tractat d’Ottawa, que prohibeix la fabricació i
distribució de mines antipersona. L’acció es dirigeix a Barack Obama, Vladimir
Putin i Xi Jinping, els líders de les tres grans potències mundials als quals
es vol conscienciar sobre aquests perillosos artefactes.
Aquesta campanya ja és tot un referent ja que
compta amb la col·laboració de forma desinteressada d’un total de 15 empreses
espanyoles vinculades a aquest món. Ell, ens ha explicat el per què d’aquesta campanya
i la seva importància a nivell mundial i com s’ha anat gestant aquesta
iniciativa resultat del treball en comú de moltes persones compromeses amb els
seus ideals i la seva feina.
compta amb la col·laboració de forma desinteressada d’un total de 15 empreses
espanyoles vinculades a aquest món. Ell, ens ha explicat el per què d’aquesta campanya
i la seva importància a nivell mundial i com s’ha anat gestant aquesta
iniciativa resultat del treball en comú de moltes persones compromeses amb els
seus ideals i la seva feina.
Richard
Wakefield
Wakefield
El protagonista del Cornellà Creació Fòrum d’avui
és el Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de
Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, a més del fundador i
director d’estratègia i creativitat de Publicitarios Implicados.
és el Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de
Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, a més del fundador i
director d’estratègia i creativitat de Publicitarios Implicados.
Ha participat com a jurat en tres Festivals
Internacionals de Publicitat i guardonat en Cannes, New York, Laus, El Sol i en
el Festival de Cinema de Màlaga. En 2012, va rebre el Premi d’Honor a la
Trajectòria. El guardó més recent és a la millor acció viral on line per la
performance “masks” en 2014.
Internacionals de Publicitat i guardonat en Cannes, New York, Laus, El Sol i en
el Festival de Cinema de Màlaga. En 2012, va rebre el Premi d’Honor a la
Trajectòria. El guardó més recent és a la millor acció viral on line per la
performance “masks” en 2014.
És l’autor de campanyes per a marques com a
Grundig, Nokia, Citroën, Yamaha, Nestlé, Donut, Codorniu, entre d’altres i
també ha treballat per a institucions públiques.
Grundig, Nokia, Citroën, Yamaha, Nestlé, Donut, Codorniu, entre d’altres i
també ha treballat per a institucions públiques.
També destaca la seva faceta com a lletrista, assessor i productor
musical i en novembre de 2014 va publicar el llibre “el estereotipo me mata”
que ja està a la seva tercera edició i que dóna nom també al seu blog www.elestereotipomemata.blogspot.com en el qual
es mostra tal com és, tal com pensa. Curiós, passional, atrevit i treballador,
són alguns dels adjectius que podem utilitzar per definir la seva inquieta
personalitat. En Richard Wakefield continua amb moltes ganes d’aprendre i de
descobrir.
musical i en novembre de 2014 va publicar el llibre “el estereotipo me mata”
que ja està a la seva tercera edició i que dóna nom també al seu blog www.elestereotipomemata.blogspot.com en el qual
es mostra tal com és, tal com pensa. Curiós, passional, atrevit i treballador,
són alguns dels adjectius que podem utilitzar per definir la seva inquieta
personalitat. En Richard Wakefield continua amb moltes ganes d’aprendre i de
descobrir.