cornellà creació

 

Face to face: Mónica Moro, Directora General Creativa McCann Espanya i Enrique Burgos, Precision & Marketing Europa Occidental a Coca-Cola

 Mónica Moro: La bona creativitat no només guanya premis. Ven.

 Enrique Burgos: El consumidor ha d’entendre que el teu producte forma part de la seva vida.

Classe magistral sobre el món del màrqueting i la creativitat la que ens han donat Mónica Moro i Enrique Burgos avui en el marc del Cornellà Creació davant d’un fòrum amb gairebé dos-cents assistents en el WTC Almeda Park. Ella, directora general creativa en McCann Espanya, agència líder a nivell mundial, ell, responsable de màrqueting relacional de Coca-Cola en Europa Occidental amb 14 països en cartera. Un face to face que ens ha fet reflexionar sobre el món de la publicitat avui dia. Tots dos comparteixen la idea que el sector ha canviat molt en els darrers anys i en la seva xerrada han fet un recorregut sobre els diversos tòpics desmitificant alguns i reconstruint altres. També donen tips del que es fa avui dia i sobre les estratègies de moda i sobre les tendències que segueixen les marques líders.

Mónica Moro apel·la a la necessitat de recórrer a l’ús de missatges que siguin rellevants per a la societat, per a la gent. Les marques tenen que parlar d’allò que parla la gent. Per poder arribar al consumidor Enrique Burgos dóna rellevància a conèixer el client, catalogar-lo per tal que el missatge que rebi sigui l’adequat i en el moment precís. Posa com a exemple el grup de població adolescent. Com fer que el teu missatge sigui atractiu per al jovent sense que el considerin intrusiu. Les marques hem de veure com aconseguir-ho, afirma. Les marques s’han d’adaptar als nous llenguatges, als nous canals per poder arribar on volen, tenir present els canvis de consum i adaptar-nos per aconseguir captar l’atenció.

La creativa de McCann confirma que la tendència és fer una publicitat que no sembli publicitat i les marques han de demostrar la seva habilitat per parlar en el llenguatge de la gent i de les temàtiques que preocupen a les persones.

Altres ítems tractats han estat la importància de les idees, la incidència que poden arribar a tenir els youtubers o instagramers en els hàbits de consum, o sobre com fixa l’atenció el consumidor en la publicitat.

Mónica Moro, ha rebut més d’un centenar de premis nacionals i internacionals i dos Premis Ondas. Ella figura en la llista del Top Talent del Big Won Creative Ranking i ha estat nomenada com a millor Talent Sub41 escollida com a ‘creativa ideal’ entre més de dos cents anunciants. Recentment , l’estudi de la consultora Scopen l’ha qualificat com la creativa més admirada d’Espanya, el primer cop que, en 40 anys. apareix una dona en el llistat dels més grans. En l’actualitat la seva feina continua lligada a McCann Espanya, agència líder en creativitat publicitària. Entre les seves campanyes més populars apareixen treballs per marques com Ikea, Campofrío o Coca-Cola.

Enrique Burgos en l’actualitat ocupa el càrrec de Precision & Marketing per a Europa Occidental. La seva feina està centrada en el desenvolupament estratègic i gestió de màrqueting relacional en tota la cartera de Coca-Cola en catorze països. La seva feina sempre ha girat entorn al màrqueting des d’agències, gestionant projectes de fidelització i incentius per a marques com Toyota, General Elèctric o Nestlé, entre altres. També té una extensa faceta acadèmica destacant la seva col·laboració amb ESADE Business School.

Propers Actes

  • 6 d’octubre a les 9h – Museu Agbar de les Aigües

            Face to face:

Sarah Harmon, Directora Linkedin Talent Solutions Espanya i Portugal

Fernando Trias de Bes, expert en estratègia i nous models de negoci

  • 17 de novembre a les 13.30h – L’Auditori de Cornellà

Jorge Wagensberg, professor, investigador científic i escriptor

Comparteix-lo: