JJ Delgado, director general de MOVE Estrella Galicia Digital i ex director d’Amazon Marketing Services
“Les companyies no volen ser digitals, volen créixer com les digitals”
…………………………
Aquest divendres ha visitat el Cornellà Creació Fòrum Juan José Delgado en el marc d’un acte que recupera el cent per cent d’aforament per primer cop després de l’esclat de la pandèmia l’any 2019. Més conegut com JJ Delgado, el nostre conferenciant és des de setembre 2021 el General Manager MOVE Estrella Galicia Business & Venturing, companyia a la qual va arribar en qualitat de Global Chief Digital Officer en 2017 procedent d’Amazon on va ocupar el càrrec de director d’Amazon Marketing Services, Sud d’Europa entre 2014 i 2017 i on va ser el responsable directe de campanyes com el Black Friday o el Prime Day.
JJ Delgado ens ha parlat de nous models de negocis digitals sentenciant que les companyies no volen ser digitals, sinó que volen créixer com les digitals. Segons el director de digitalització d’Estrella Galicia, vivim en una de les revolucions més grans de tota la història, més inclusivament que la revolució industrial viscuda fa unes dècades. Es tracta de la revolució digital. L’ex directiu d’Amazon assenyala que els nous ecosistemes digitals canvien el codi d’ADN de l’economia mundial i això obre un món de possibilitats i de reptes per a les companyies i els professionals que han de liderar el canvi.
En la seva intervenció, JJ Delgado manté que els gegants tecnològics són immunes a la pandèmia que han vist créixer de forma desorbitada els seus beneficis. Altres de les conclusions que s’extreuen de la conferència és que la publicitat tradicional està obsoleta i que la publicitat digital sobrepassa a la televisió. Dues companyies són les propietàries del futur: Facebook i Google que aglutinen el 50% de la inversió publicitària, afirma. Estem davant d’un profund canvi de paradigma. Aquests gegants canvien la manera que teníem d’entendre l’economia, diu i afegeix que vivim una reenginyeria profunda de tota l’economia.
JJ Delgado explica que en aquest context, les empreses han de reflexionar sobre com captar l’atenció dels seus clients. Si no som capaços de captar la seva atenció qualsevol companyia estarà en risc, explica.
JJ Delgado va arribar a Estrella Galicia en 2017 en qualitat de Global Chief Digital Officer amb la voluntat de dur a terme el profund procés de digitalització de la cervesera. Procedia d’Amazon on va ostentar el rècord del dia de més vendes internacionals de tota la història d’Amazon el 26 de novembre de 2015. Aquell any va ser reconegut com l’especialista en màrqueting amb més talent i ha deixat la seva empremta en firmes com Burger King, Pepsi, Hertz, CB Richard Ellis, Ford, Bosch, Siemens, Liberty Mutual, Vodafone o Telefònica entre altres.
JJ Delgado va iniciar la seva feina a Hijos de Rivera S.A. (Estrella Galicia) amb l’objectiu de transformar una corporació amb més d’un segle en una empresa digitalitzada. En setembre 2021, la companyia presenta MOVE Estrella Galicia – Digital Business & Venturing, la nova unitat d’innovació i transformació liderada pel nostre convidat d’avui. La recent estrenada unitat de negoci accelera el desenvolupament d’Estrella Galicia i altres unitats de Hijos de Rivera S.A. a través de la innovació oberta i els nous negocis digitals.
Cornellà de Llobregat,
29 d’octubre de 2021