Natalia Olson-Urtecho, directora d’Innovació i Estratègia de la consultora The Disruptive Factory i exassessora de la Casa Blanca
La innovació oberta empodera noves indústries i crea millors líders
…………………………
Exconsellera d’Innovació de la Casa Blanca en l’etapa de Barack Obama (2012-2017), Natalia Olson-Urtecho ha sigut l’encarregada aquest matí d’inaugurar la tretzena edició del Cornellà Creació Fòrum. Què es necessita per expandir i créixer el teu negoci, és el títol de la seva conferència que ha pronunciat en L’Auditori de Cornellà davant d’un fòrum amb més d’un centenar de representants de petites i mitjanes empreses, de directius de grans multinacionals, de representants d’entitats i de un important gruix d’emprenedors. La nostra convidada ha centrat la ponència inaugural en argumentar com les noves tecnologies es poden aplicar per digitalitzar diferents àrees d’una empresa facilitant la feina dels seus treballadors. La tecnologia està en el centre de la quarta revolució industrial ‘l’era digital’ d’avui, afirma en la seva presentació i afegeix que l’avenç tecnològic crea desafiaments per a la humanitat, però al mateix temps un gran potencial social i econòmic per a les ciutats.
La ponent advoca per les ciutats intel·ligents i defensa la necessitat de parlar de ‘comunitats intel·ligents’. En la seva conferència ha reforçat la necessitat de polítiques públiques que permetin crear aquests sistemes intel·ligents. Les empreses volen créixer i competir i han de prendre les mesures adients per tal d’aconseguir ser més resistents, competitives i receptives. Les companyies han de desenvolupar i transformar el seu panorama digital per tal d’atendre les demandes de clients que cada cop reclamen serveis més personalitzats.
En la seva exposició, com a experta en innovació explica davant del fòrum que s’obre un panorama de reptes i oportunitats que s’han d’aprofitar. La tecnologia ens ajuda a avançar i minimitzar problemes, diu. L’exassessora d’innovació de la Casa Blanca dedica part de la seva ponència a donar empenta als emprenedors en la defensa dels seus projectes. Heu de desenvolupar confiança i ser persistents. I els recorda que dels fracassos també se n’aprèn.
A més, ha recordat l’etapa en la qual va treballar a la Casa Blanca sota el mandat de Barack Obama i rememora el mític “yes, we can” dient: si que es pot, si li poses ganes.
Natalia Olson-Urtecho ha finalitzat la seva intervenció deixant obert un interrogant: què farem perquè les comunitats siguin més intel·ligents, saludables, equitatives, inclusives, eficients, resistents, segures, sostenibles i compassives? Fet que ha donat peu a un interessant torn de preguntes i respostes per part del públic assistent.
Natalia Olson- Urtecho és la cofundadora i directora d’Innovació i Estratègia de la consultora The Disruptive Factory, que té com a objectiu ajudar a les empreses a complir amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. També es dedica a assessorar entitats públiques de tot el món sobre la millor manera de modernitzar ciutats i governs de tot rang amb la digitalització com a eina bàsica. Una emprenedora nata que porta més de vint anys treballant en Amèrica Latina, Europa Central i Àsia i amb una experiència professional que abasta temes com el blockchain , finances, ciutats intel·ligents, comercialització de tecnologies, contractació governamental etc.
En l’acte també ha participat en qualitat de presentadora, la professora titular i exdirectora general d’Esade, Eugenia Bieto, qui ha ressaltat de Natalia Olson-Urtecho la seva qualitat com a emprenedora amb més de vint anys d’experiència amb entitats internacionals, regionals i locals en els EEUU, América Llatina, Europa i Àsia.
Natalia Olson- Urtecho dona llum verda a la tretzena edició del Cornellà Creació Fòrum dedicada a l’emprenedoria i al talent innovador. Una edició que comptarà amb altres convidats com Marcos Alves, de Luda Partners; la directora de cinema documental, Céline Cousteau; l’expert en geopolítica, Ignacio Ramonet; amb l’inversor de startups, Carlos Blanco i, per acabar, un debat a tres bandes amb Gemma Cernuda (Rethinkher), Mar Alarcón (SocialCar.com) i Laura Sagnier (market intelligence). Recordem que el Cornellà Creació Fòrum és una realitat gràcies a una trentena d’empreses copatrocinadores i col·laboradores entre les quals destaca Aigües de Barcelona com a patrocinador principal.
Cornellà de Llobregat,
3 de març 2023