Face to face:
Valeria Domínguez
, directora eCommerce & Omni-channel
de la firma Adolfo Domínguez i la consultora empresarial, Inma Puig
Valeria Domínguez:
“Apostar pel talent i la innovació no compromet
els valors originals ni la identitat de marca.”
Inma Puig, “La família és
l’ànima de l’empresa familiar”
El màrqueting
digital i el comerç electrònic guanya pes dins les empreses. Allò que fa
relativament poc temps semblava una opció, ara s’ha convertit en una necessitat
per pujar al tren dels nous temps. Adaptar-se a les noves tecnologies, comptar
amb personal qualificat i obrir vies de negoci online és el camí que marca el present i el futur de molts negocis.
Però sense perdre de vista l’activitat offline,
ja que la venda pels canals tradicionals repercuteix també en el mercat
digital. Precisament
Valeria Domínguez, directora
eCommerce & Omni-Channel de la firma Adolfo Domínguez
, ens ha parlat avui de d’aquests temes a
més de desvetllar qüestions en el dia a dia d’una empresa familiar del nivell d’Adolfo
Domínguez. Tot, compartint escenari amb l’experiència
d’Inma Puig, psicòloga, consultora emocional d’empreses i professora del Departament de
Recursos Humans d’ESADE. Autora del llibre “Retratos
de familia, lo que quiso saber y no se atrevió a preguntar sobre la empresa
familiar
”, Inma Puig ha remarcat com les relacions personals marquen el
camí d’una empresa familiar, posant exemples pràctics i sentenciant que la família és l`ànima de l’empresa familiar.
L’encarregat de
presentar a aquestes dues dones pesants en el món empresarial ha estat en Jesús
Silva, màxim responsable d’UBS Ibèria, copropietària del complex d’oficines
World Trade Center Almeda Park amb una dilatada experiència en la gestió
d’actius immobiliaris. A partir d’aquí s’ha donat llum verda a un face to face molt interessant que ha
suscitat l’atenció dels més de 150 empresaris assistents a l’acte.
Valeria Domínguez,
amb un èxit inqüestionable dins la firma avalat per un increment de la
facturació del 1.918% i multiplicant per 20 els resultats anteriors de
l’empresa, ha començat la seva intervenció manifestant que en l’àmbit
empresarial cal reinventar-se contínuament. En aquesta línia el canal on line és un cavall guanyador. Adolfo
Domínguez ha apostat pel comerç electrònic posicionant a adolfodominguez.com
com la cinquena marca més buscada online.
Continuen treballant per aquest camí, per exemple dotant amb dispositius
adients a l’equip de venedors per tal que en la mateixa tenda puguin vendre
productes no disponibles físicament i fent fàcil la compra digital amb
enviaments i devolucions gratuïtes i apostant per la relació vitalícia amb el
client.
En la conferència
d’avui també s’ha deixat entreveure alguns detalls de la vida familiar i
empresarial d’Adolfo Domínguez, fet que ha donat peu a aprofundir en com són
les relacions dels membres d’una família que a més treballant en l’empresa
familiar. En aquest punt, Inma Puig ha explicat que en totes les empreses s’han
de saber gestionar els conflictes, però de forma molt més clara en les empreses
familiars per què tot està molt més vinculat emocionalment. En la seva intervenció,
Puig ha mencionat tres ítems que marquen la vida laboral de les empreses
familiars: les decisions dels fills si continuen en l’empresa o no, la
diferència entre successió d’un càrrec i herència i les qüestions que
normalment sorgeixen amb els familiars sense vincles de sang. Segons l’experiència d’Inma Puig quan es vol
resoldre qüestions empresarials en una empresa familiar tot gira entorn
l’anàlisi des del punt de vista financer, legal, de producte o d’organització,
però rarament s’analitza la pròpia família. La nostrea convidada finalitza
dient que els empresaris familiars formen part d’una família qualsevol, amb la
particularitat que, pel fet de treballar plegats, posen a prova els sentiments,
sense poder desvincular-lo de la feina.
Propers
Actes
20 nov a les 13:30h: face
to face
entre la  consellera de
Ciència i Innovació a la UE, Elisa Robles i la Directora General d’ESADE,
Eugenia Bieto.

El punt i final de la sisena edició de CCF arribarà el 20
de novembre de nou al WTC Almeda Park. Serà un esmorzar-conferència que
protagonitzaran l’experta en Tecnologies de la Telecomunicació, Elisa Robles i
la professora titular del Departament de Direcció General i Estratègia d’ESADE,
Eugenia Bieto. 



Comparteix-lo: